| ||||||||||||||||||||
SADIK SOFİLERGALERYSİTEDE ARASON YORUMLANANLARSİTEMİZE ZİYARETLER!
|
İSLAM ALİMLERİN TASAVVUF VE SUFİLİK HAKKINDA GÖRÜŞLERİ !!!05 Ekim 2016, 01:24 İslam Yaprak İSLAM ALİMLERİN TASAVVUF VE SUFİLİK HAKKINDA GÖRÜŞLERİ !!! Müceddid Ve Muhaddis Ve Müfessir Alimlerimizden Olan İmam-ı Suyuti ( Kuddise Sirruhu ) ' Teyidü'l-Hakika ' Adlı Eserinde Buyuruyor Ki; " Şüphesiz Ki Tasavvuf, Kalbin Islahı Ve Kötü Hastalıklardan Temizlemesi; Nefsi Arındırmak Ve Ayıplarını Yok Etmek İçin Çalışmaktır. " KAYNAK; [ İMAM-I SUYUTİ, TEYİDÜ'L-HAKİKA, VR 42] İbn Bendar ( Kuddise Sirruhu ) Buyuruyor Ki; " Tasavvuf Zahiren Ve Batınen Halkı Görmeyi Terketmektir. " KAYNAK; [ İMAM-I SUYUTİ, TEYİDÜ'L-HAKİKA, VR 7 ] Maruf-i Kerhi ( Kuddise Sirruhu ) Buyuruyor Ki; " Tasavvuf Hakikatlere Yapışmak Ve Yaratıkların Elinde Bulunandan Ümidi Kesmektir. " KAYNAK; [ KUREYŞİ RİSALE, SAYFA; 280 ] İmam Ebu İshak Eş-Şatibi El-Malik ( Kuddise Sirruhu ) Buyuruyor Ki; " Cahillerin Çoğu, Sufilerin Şeriate Uymakta Gevşek Olduklarını Düşünür. Böyle Bir İnanç Atfedilmesi Onlardan Uzaktır. Onların Yolunun İlk Esası Sünnet-i Seniyyedir Ve Ona Uymayandan Kaçınmaktır. " KAYNAK; [ EŞ-ŞATİBİ, EL-İ'TİSAM MİN EL-KUTUB, EL-MUSLİM, ZU EL-KİDA 1373 ] Mısırda İ Defa Maliki Fıkhı Kadılığı Yapmış olan İbn Haldun ünlü Mukaddime’sinde şöyle dedi: “Tasavvuf İslamî toplumdaki hukukun son dönem bilimlerinden biridir. Halbuki, tasavvufun temeli, (gerçekte görüldüğü gibi, daha eski) bu insanların ve onların yolunun daima selef ve sahabelerin ve halefin en kıdemlilerinin arasında bulunması, ve onların yolunun hakikat ve kılavuzluk olmasıdır.” KAYNAK; [ İBN HALDUN, MUKADDİMAT, SAYFA 328 ] Zekeriyya ibn Muhammed Ensarî Şeyh’ul-İslam İbn Hacer el-Heytemî’nin hocası idi. İmam el-Ensarî Kuseyri hakkındaki şerhinde tasavvufu şöyle tanımlar: “Tasavvuf ihtiyatın terkedilmesidir. Ayrıca şöyle denir: her nefeste aklını ve dikkatliliğini korumaktır; ayrıca: bütün meliklerin Malik’i olana doğru ilerlemede tam samimiyet(ciddiyet)tir; ayrıca: iyi işlere bağlılık ve kusurlardan kaçınmaktır; ve başka açıklamalar… Sufiyye ya da Sufiler, Allah onları saf (safahum) kıldığı ve onların kısıtsız (akhlasa lahum al-ni`am) bakmalarına izin vermesi hakikatinden dolayı bu isimle çağrılırlar.” KAYNAK; [ ZEKERİYYA, EL-ENSARİ, ŞERH ER-RİSALE EL-KUŞEYRIYYA, KAHİRE DAR-UL-KUTUB, EL-ARABİYYA, EL-KUBRA, 1330 / 1912, SAYFA; 126 ] Müceddid Imam Fahr el-Din Razi ( Kuddise Sirruhu ) Hazretleri Şöyle Buyurmuştur; "Sufilerin söylediklerinin özeti şudur ki, Allah’ın ilmine giden yol kendini arındırma ve maddesel bağlılıklardan el ayak çekmedir, ve bu mükemmel bir yoldur…Sufiler derin düşünce(tefekkür) ve benliğin maddsel tuzaklarla ilişiğinin kesilmesi ile çalışan bir halktır. İçsel benliklerinin tüm işlerinde ve davranışlarında sadece Allah’ın zikri ile meşgul olması için çabalarlar, ve Allah’a olan tutumlarının mükemmelliği ile tanımlanırlar. Doğrusu bunlar,tüm insan cemaatlerinin en iyileridir.” KAYNAK; [İMAM-I FAHR EL-DİN EL-RAZİ, I'TİKADAT FİRAK EL-MUSLİMİN, SAYFA; 72, 73 ] Hadis-i Şerif-i Ve Şafii Fıkıh Alimlerimizden Olan Tac'ed-Din Es-Subki ( Rahimehullah )Mu`id en-ni`am’da tasavvuf başlığı altında şunları söyler: " Allah onlara ömür versin ve onları(sufileri) selamlasın, ve Allah bizi cennetle onların yanına koysun. Onlar hakkında çok fazla şey söylenmiştir ve çok fazla cahil insan onlarla alakası olmayan şeyler söylemiştir… Gerçek şu ki, o insanlar dünyayı terk etti ve ibadetle meşgullerdi. ” KAYNAK; [ ES-SUBKİ, MU'İD EN-Nİ'AM VE MUBİD EN-NİKAM, SAYFA 190 ] Şafii Alimlerimizden Olan İmam Ebu Mansur `Abd el-Kahir el-Bağdadi ( Kuddise Sirruhu ) Hazretleri Buyuruyor Ki; “Şunu biliniz ki Ehl el-Sunnet vel-Cema`at, 8 grup (insana) ayrılmıştır… 6. grup, dünyadan elini eteğini çekmiş sufilerdir ( el-zuhhad el-sufiyye), olayları(nesneleri) olduğu gibi görmüş ve bu nedenle uzak duran, deneyimleyerek öğrenmiş ve bu nedenle gerçekten önemseyen, Allah’ın takdirini(paylaştırmasın) kabul etmiş ve erişebilecekleri şeylerden razı olmuşlardır. Dinleri birliğin beyanı ve teşbihin reddidir. Okulları(öğretileri) meseleleri Allah’a havale etme, O’na güvenme, O’nun emrine itaat etme, O’ndan gelenden hoşnutluk ve O’na olan tüm itirazlardan uzak durmaktır. “Böylesi Allah’tan armağandır, onu dilediğine lütfeder ve Allah’ın cömertliği sınırsızdır”. KAYNAK; [ ABD EL-KAHİR EL-BAĞDADİ, EL-FARK BEYN AL-FİRAK, BEYRUT, DAR EL-KUTUB, EL-İLMİYYE, SAYFA; 242-243 ] Şeyh el-Islam Imam Muhyiddin Yahya ibn Şeref el-Nevevi el-Makasid fi el tevhid ve el-`ibadet ve usul el-tasavvuf (“Birlik”ten kasıtlar, ibadet ve kendini arındırmanın temelleri) başlıklı kısa tezinde şöyle yazar: “Sufilerin yolunun belirteçleri 5’tir: “insan içerisinde ve yalnızken Allah’ın varlığını kalbinde tutmakkonuşmasında ve davranışlarında Peygamber(sallAllahu aleyhi ve sellem)’in sünnetine uymak; insanlardan ve onlardan istemekten kaçınmak; az da olsa Allah’ın verdiğine kanaat etmek; her zaman meseleleri Allah’a bırakmak.” KAYNAK; [ EL-MAKASİD: İMAM NEVEVİ'NİN İSLAM KİTAPÇIĞI EVANTSON, SUNNET KİTAPLARI, 1994, SAYFA; 85-86 ] Sehl Bin Abdullah ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki; " Yolumuzun ( Tasavvufun )Esası 7 Şeydir Bunlar; 1. Kitab-ı İlahiye Sarılmak, 2. Hazreti Peygamber ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem )'e Uymak, 3. Helal Lokma Yemek, 4. Başkalarına Eziyet Etmemek, 5. Günahlardan Kaçınmak, 6. Tövbe Etmek, 7. Görevleri Yerine Getirmek KAYNAK; [ EBU NASR SERRAC TUSİ, EL-LÜMA; İSLAM TASAVVUFU, SAYFA; 252 ] Bu yazı 9125 defa okunmuştur.
|
BAZI YAZILAR...MENZYL SYLSYLE-Y ALYYYE
Silsile-i aliyye ne demektir? Hz. Muhammed Mustafa (sav) 1 Hz. Ebubekr Sıddık (ra) 2 Selman-ı Farisi (ks) Hz. 3 Kasım bin Muhammed (ks) Hz. 4 İmam Cafer-i Sadık (ks) Hz. 5 Bayezid-i Bistami (ks) Hz. 6 Ebu Hasen Harakani (ks) Hz. 7 Ebu Ali Farmedi (ks) Hz. 8 Hace Yusuf Hemedani (ks) Hz. 9 Hace Abdülhalık Gücdevani (ks) Hz. 10 Hace Arif-i Rivegeri (ks) 11 Hace Mahmud İnciri Fağnevi (ks) Hz. 12 Hace Ali Ramiteni Hz. (ks) 13 Muhammed Baba Semmasi (ks) Hz. 14 Seyyid Emir Külal (ks) Hz. 15 Şah-ı Nakşibend (ks) Hz. 16 Alaeddin Attar (ks) Hz. 17 Yakub-i Çerhi (ks) Hz. 18 Hace Ubeydullah Ahrar (ks) Hz. 19 Mevlana Muhammed Zahid (ks) Hz. 20 Mevlana Derviş Muhammed (ks) Hz. 21 Hace Muhammed Emkeneki (ks) Hz. 22 Muhammed Baki Billah (ks) Hz. 23 İmam-ı Rabbani (ks) Hz. 24 Muhammed Masum (ks) Hz. 25 Mevlana M. Seyfeddin Faruki (ks) Hz. 26 Seyyid Nur Muhammed Bedauni (ks) Hz. 27 Mazharı Can-ı Canan (ks) Hz. 28 Şeyh Abdullah-ı Dehlevi (ks) Hz. 29 Şeyh Mevlana Halid Bağdadi (ks) Hz. 30 Seyyid Abdullah (ks) Hz. 31 Seyyid Taha (ks) Hz. 32 Seyyid Sıbgatullah Arvasi (ks) Hz. 33 Şeyh Abdurrahman-ı Tahi (ks) Hz. 34 Şeyh Fethullah Verkanisi (ks) Hz. 35 Şeyh Muhammed Ziyaeddin Nurşini (ks) Hz. 36 Şeyh Ahmed El Haznevi (ks) Hz. 37 Gavs-ı Azam Seyyid Abdulhakim ElHuseyni (ks) Hz. 38 Seyyid Muhammed Raşid Erol (ks) Hz. 39 Gavs-ı Sani Seyyid Abdulbaki (ks) Hz. Hakkında 40 Sultan Şeyh Seyyid M. Saki Elhüseyni (ks) Hz. TASAVVUF KÖŞESİ
|
||||||||||||||||||
(c) Web sitemizin Vakıf, dernek vb. kuruluşlar ile resmi bir bağı kesinlikle yoktur, tamamen kişisel çabalarla kurulmuş bir web sitesidir. Ancak istifade edilmesi için yazı ve linklerini kaynak belirterek yayınlayıp, destek verdiğimizde olabilir. Ayrıca diğer kaynaklardan, ehli sünnet çizgisinde gördüğümüz çalışmaları kaynak göstererek sitemizde yayınlamaktayız. Niyetimiz, sayısız faydasını gördüğümüz, Kuran ve Sünnet esaslı bu yüce Nakşibendi yolunu insanların tanıması ve istifade etmesine vesile olabilmektir. Sitemizden emeğe saygı çerçevesinde kaynak göstererek her türlü alıntı yapılabilinir. www.NaksibendiTarikati.com
Alt Yapy: MyDesign - Dizayn ve Hosting: Ri-Mer Bili?im |