Nakşibendi Tarikatı - Öz değerleriyle birlikte.
ANASAYFA SİTEDE ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE SORU SORUN? İLETİŞİM

GALERİ

ANKET

Yeni web sitemizi nasıl buldunuz?





Tüm Anketler

SİTEDE ARA


Gelişmiş Arama

SİTEMİZE ZİYARETLER!

 
Bugün Tekil1605 
Bugün Çoğul2214 
Toplam Tekil 4894789 
Toplam Çoğul7689532 
Ip 5.2.81.1

REKLAM

 

HİMNET

ZİKR HAKKINDA DELİLLER

ZİKR HAKKINDA DELİLLER

Tarih 05 Ekim 2016, 00:36 Editör İslam Yaprak

ZİKR HAKKINDA DELİLLER

KONU 1; ZİKİR HAKKINDA AYET-İ CELİLELER;

41 - Ey iman edenler! Allah'ı çokça anın.
42 - Ve O'nu sabah akşam tesbih edin. [ AHZAB SURESİ ]

19 - Göklerde ve yerde olan bütün varlıklar O'nundur. Katında olanlar O'na kulluk etmekten ne çekinirler, ne de yorulurlar.
20 - Gece gündüz (hep Allah'ı) tesbih ederler, usanmazlar. [ ENBİYA SURESİ ]
28 - Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. [ RAD SURESİ ]
152 - O halde beni Zikredin, ben de sizi Zikredeyim . Bana şükredin de nankörlük etmeyin. [ BAKARA SURESİ ]
Müceddid Ve Tefsir Alimlerimizden İmam-ı Fahreddin Razi ( Rahimehullah ) Hazretleri Bu Ayet-i Celile'nin Tefsirinde Buyuruyor Ki;
" ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri Zikir İle Şükrü Bir Arada Anmıştır. Zikir De Şükür Gibi 3 Çeşittir. Bunlar Dil, Kalp Ve Bedenle Yapılan Zikirlerdir. Dil İle Zikir, Yüce ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri Güzel İsimleriyle Anmak, Ona Hamdetmek, Tesbihte Bulunmak,Kuran-ı Kerim Okumak Ve Dua Etmektir.Kalp İle Zikir De Yüce ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri'ni Gönülden Anmaktır. Bu Bir Nevi Tefekkürdür.Beden İle Zikir İse Vücudun Bütün Organlarının ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerini Yerine Getirmeleri Ve Yasaklarından Sakınmaları İle Olur. Bu Da Kişinin Kendi Vücudunun Organlarını ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Yolunda Bulundurması İle Mümkündür. "
KAYNAK; [ İMAM-I FAHREDDİN RAZİ, MEFATİHÜ'L-GAYB, CİLD; 4, SAYFA; 71 ]

191 - Onlar ayaktayken, otururken ve yanları üzerine yatarken Allah'ı zikrederler; göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler. Ve "Rabbimiz! Sen bunu boş yere yaratmadın, Sen yücesin, bizi ateşin azabından koru." derler. [ AL-İ İMRAN SURESİ ]
Müceddid İmam-ı Fahreddin Razi ( Rahimehullah ) Hazretleri Bu Ayet-i Celile Tefsirinde Yine Buyuruyor Ki;
" Bir Kul Diliyle Zikir, Azalarıyla Şükür, Kalbiyle Fikir İçinde Kaybolup Bütün Varlığı İle Devamlı Kulluk Yaptığında Ancak Kamil Bir İnsan Olur. "
KAYNAK; [ İMAM-I FAHREDDİN RAZİ, MEFATİHU'L-GAYB, CİLD; 7, SAYFA; 268 ]

37 - Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar. [ NUR SURESİ ]
Allame Alusi ( Rahimehullah ) Hazretleri Bu Ayet-i Celile'nin Tefsirinde Buyuruyor Ki;
" Din-i Celil-i İslam Ümmeti İçinde Bir Çok Tasavvuf Ehli, Özellikle Nakşibendi Büyükleri, Ayette Anlatılan Daimi Zikir Haline Ulaşmışlardır. Bu Zikre Ulaşmayı En Büyük Gaye Edinmişlerdir. Zikir Onların Kalbinde İyice Yerleşmiştir. Öyle Ki Hiçbir Halde Zikirden Gafil Olmazlar. "
KAYNAK; [ ALUSİ, RUHU'L-MEANİ, BEYRUT, 1994, CİLD; 9,CÜZ;18, SAYFA;378 ]

KONU 2; ZİKİR HAKKINDA HADİS-İ ŞERİF-İ’LER;

BİRİNCİSİ;
Ashab-ı Kiram'dan Hazreti Ebu Derda ( Radiyallahu Anh ) Naklediyor Ki, Efendimiz ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem ) Bir Keresinde Buyurdu Ki;
" Size Amellerinizin En Hayırlısını, Rabb'iniz Katında En Temiz Olanını, Derecenizi En Çok Yükseltenini, Altın Ve Gümüş İnfak Etmekten, Düşmanla Karşılaşıp Onları Öldürmenizden Veya Onlarla Savaşırken Şehid Düşmenizden Daha Hayırlı Olanını Haber Vereyim Mi? Bu Amel ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri'ni Zikretmektir. "
KAYNAK; [ TİRMİZİ, DA'VAAT, 6/ İBN MACE, EDEB, 53 / İMAM-I MALİK, MUVATTA, KUR'AN, 7 / 24 ]

İKİNCİSİ;
" Her Şeyin Bir Temizleyeni Vardır, Kalbi Temizleyen De ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Zikridir. "
KAYNAK; [ BEYHAKİ, ŞUABÜ'L-İMAN, NO: 522 ]
ÜÇÜNCÜSÜ;
" Her Şeyin Bir Cilası Vardır. Kalbin Cilasıda ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerini Zikretmektir. "
KAYNAK; [ BEYHAKİ, ŞUABÜ'L-İMAN, NO: 523
DÖRDÜNCÜSÜ;
" Rabbini Zikredenle Etmeyen Diri İle Ölü Gibidir. "
KAYNAK; [ BUHARİ, DA'VAAT, 66 ]
BEŞİNCİSİ;
" İçinde ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerini Zikredilen Ev İle Zikredilmeyen Evin Misali Ölü İle Dirinin Misali Gibidir. "
KAYNAK; [ BUHARİ, DA'VAAT, 66 / MUSLİM, SALATÜ'L-MÜSAFİRİN,29, NO:211 ]
ALTINCISI;
Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem ) Bir Defasında Buyurdu Ki;" Müferridün Geçip Gittiler " Dedi. Orada Bulunan Ashab-ı Kiram Sordu;" Ya Rasulullah ! Müferridün Kimlerdir ? " Dediler.Bunun Üzerine Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem ) Cevaben Buyurdu Ki;" Onlar, Aşırı Derecede ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Zikrine Düşkün Olan Kimselerdir. Zikir Üzerlerinden ( Güneh Ve Dünyevi Meşgale ) Ağırlıklarını Kaldırır Ve Onlar Kıyamet Günü ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Huzuruna Yükü Hafif Olarak Gelirler. "
KAYNAK; [ TİRMİZİ, DUA, 129, NO: 3945 ]

YEDİNCİSİ;
Hazreti Aişe ( Radiyallahu Anhuma ) Validemiz Buyuruyor Ki;" Rasulullah ( Sallallahu Teala Aleyhi Ve Sellem ) Daimi Surette, Her Halukarda ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerini Zikrederdi. " Demiştir.
KAYNAK; [ MUSLİM, HAYIZ, 30, NO: 117 / TİRMİZİ, DA'VAAT, 9, NO: 3384 ]

KONU3; EHL-İ SÜNNET ALİMLERİN ZİKİR HAKKINDA BEYANLARI;
BİRİNCİSİ;
Ebu Said El-Harraz ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" CENAB-I HAKK ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinden Birine Dostluk Yapmak İsterse, Kendisine Zikir Kapısı Açılır. Zikirden Hoşlandığında Da Kendisine Yakınlık Kapısı Açar. Sonra Onu Ünsiyet Meclisine Alır. Sonra Tevhid Kürsüsüne Oturtturur. Hicabı / Perdeyi Kaldırıp Onu Ferdaniyyet ( Teklik ) Dairesine Alır, Celal Ve Azamet Hicabını / Perdesini Kaldırır. Gözü Celal Ve Azameti Görünce artık O ( Kişiliği ) Ortadan Kalkar. O Zaman Kul, Zayıf Düşerek Kendinden Geçer. ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Himayesine Girer Ve Nefsin Arzularından Uzak Kalır, Ondan Beri Olur. "
KAYNAK; [ AHMED SELAHADDİN KINACI, GÜL NESİL 63 YIL, SAYFA; 101 ]
İKİNCİSİ;
Şafii Ve Hadis-i Şerif-i Alimlerimizden Olan İmam-ı Şarani ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Zikir Dersini Başarı İle Tamamlayan Ve zikir Diplomasını Alanlar Manevi Alemleri Seyredebilirler. Bütün Vücudu Saran ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri'nin Zikri, Zikredeni Yüce Mevla ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Sevgisiyle Mest Eder. "
KAYNAK; [ İMAM-I ŞARANİ, EL-ENVARÜ'L-KUDSİYYE, CİLD; 1, SAYFA; 121 ]

ÜÇÜNCÜSÜ;
Ebu Ali Ed-Dekkak ( Kuddise Sirruhu ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Zikir Velayet Sancağıdır. Zikirde Muvaffak Olan Kimselere Velayet Sancağı Verilir. Muvaffak Olmayanlardan Veya Zikre Devam Etmeyenlerden De Bu Sancak Geri Alınır. "
KAYNAK; [ İMAM-I KUŞEYRİ, ER-RİSALE, SAYFA; 221 / YAFİİ, NEŞRÜ'L-MEHASİN,SAYFA; 85-246 ]

DÖRDÜNCÜSÜ;
Süfyan-ı Sevri ( Kuddise Sirruhu ) Hazretleri Buyuruyor Kİ;
" Herşeyin Bir Cezası Vardır. Arifin Cezası Da ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretlerinin Zikrinden Kesilmesidir. "
KAYNAK; [ ILDIRAR-ÇAĞIL, SEYYİD ABDÜLHAKİM EL-HÜSEYNİ, NAKŞİBENDİ TARİKATI, SAYFA; 201 ]

BEŞİNCİSİ;
Müceddid İmam-ı Fahreddin Razi ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Kul Ancak Diliyle Zikir, Azalarıyla Şükür, Kalbiyle Fikir İçinde Kaybolup Bütün Varlığı İle Devamlı ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri'ne Kulluk Yaptığında Gerçek İnsan Olur. "
KAYNAK; [ İMAM-I FAHREDDİN RAZİ, MEFATİHU'L-GAYB, CİLD; 9, SAYFA; 110 ]

ALTINCISI;
İmam-ı Nevevi ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Zikir, Hem Kalp Hem De Dil İle Olur. Zikrin En Faziletlisi, Her İkisiyle Birlikte Yapılandır. Kalp Ve Dilden Biriyle Yapıldığı Takdirde, Kalp İle Yapılan Zikir, Yalnız Dil İle Yapılan Zikirden Daha Üstün Ve Daha Faziletlidir. "
KAYNAK; [ İMAM-I NEVEVİ, EL-EZKAR, SAYFA; 8 ]

YEDİNCİSİ;
İmam-ı Kuşeyri ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Zikir Temelde 2 Kısımdır; Dilin Zikri, Kalbin Zikri... Kul Diliyle Zikre Devam Ederek Sürekli Kalp Zikrine Ulaşır. Tesir, Kalp Zikrine Aittir. Kul Kalbi Ve Diliyle Zikretmeye Başlayınca,Onun Manevi Terbiyesinden En Kamil Hal Budur. "
KAYNAK; [ İMAM-I KUŞEYRİ, ER-RİSALE, SAYFA; 221 ]

SEKİZİNCİSİ;
Gavs-i Bilvanisi Seyyid Abdulhakim El-Hüseyni ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" Nakşibendilikte Esas Zikrederek Kalbi Islah Etmektir. Nakşibendi Amelinin Tamamı Kalbin Çalışması İçindir. Çalışmaya Başlayan Kalp Tıpkı Saat Gibidir. O, Sahibi Başka İşlerle Meşgul Olsa Bile, Çalışmasına Devam Eder. Bundan Dolayı İnsanın Her Anı İbadetle Geçer. "
KAYNAK; [ ILDIRAR-ÇAĞIL, SEYYİD ABDÜLHAKİM EL-HÜSEYNİ VE NAKŞİBENDİ TARİKATI, SAYFA; 168 ]

DOKUZUNCUSU;
Ahmed Zerruk ( Rahimehullah ) Hazretleri Tasavvufun 100 Temel Kaidesinden Birinin De Devamlı Zikir Dersini Geçemeyenlere Velilik Diploması Verilmeyeceğini Belirtmiştir.
KAYNAK; [ AHMED ZERRUK, KAVAİDÜ'T-TASAVVUF, SAYFA; 69 ]

ONUNCUSU;
İbn Ataullah-ı İskenderi ( Rahimehullah ) Hazretleri Buyuruyor Ki;
" O Esnada ALLAH-U TEALA ( Celle Celaluhu ) Hazretleri İle Huzurda Olmasan Da Zikri Terketme ! Çünkü Zikrettiğin Halde Ondan Gafil Olman, Zikretmediğin Zamanki Gafletinden Daha Uzakdır. Umulur Ki Böyle Zikir, Seni Gafletten Uyandırır Ve Huzura Kavuşturur. "
KAYNAK; [ İBN ATAULLAH-İ İSKENDERİ, HİKEM, SAYFA; 13 / İMAM-I ŞARANİ, EL-ENVARÜ'L-KUDSİYYE, CİLD; 1, SAYFA; 27 / İBN ALLAN SIDDIKİ, FETHÜ'R-RABBANİYYE, CİLD; 1, SAYFA; 109 ]

Bu yazı 3615 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit




Deliller

TABİİN VE TEBE-İ TABİİN ALİMLERİN TASAVVUF VE SUFİLİK HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ !!!

TABİİN VE TEBE-İ TABİİN ALİMLERİN TASAVVUF VE SUFİLİK HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ !!! TABİİN VE TEBE-İ TABİİN ALİMLERİN TASAVVUF VE SUFİLİK HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ !!!

RABITANIN DELİLLERİ !!!

RABITANIN DELİLLERİ !!! RABITANIN DELİLLERİ

SEMERKAND KÖŞESİ

Söz ve Resim
Sâdâtlar sünnet-i seniyyeyi sözle değil hal olarak yaşar ve yayarlar.

GAVS-I SANİ HZ.

BEŞİR DERNEĞİ

SÖZLÜK

(c) Web sitemizin Semerkand Şirketler Grubu gibi bir kuruluş ile resmi bir bağı kesinlikle yoktur, tamamen kişisel çabalarla kurulmuş bir web sitesidir. Ancak istifade edilmesi için yazı ve linklerini kaynak belirterek yayınlayıp, destek verdiğimizde olabilir. Ayrıca diğer kaynaklardan, ehli sünnet çizgisinde gördüğümüz çalışmaları kaynak göstererek sitemizde yayınlamaktayız. Niyetimiz, sayısız faydasını gördüğümüz, Kuran ve Sünnet esaslı bu yüce Nakşibendi yolunu insanların tanıması ve istifade etmesine vesile olabilmektir. Sitemizden emeğe saygı çerçevesinde kaynak göstererek her türlü alıntı yapılabilinir. www.NaksibendiTarikati.com
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Alt Yapı: MyDesign - Dizayn ve Hosting: Ri-Mer Bilişim