Nakşibendi Tarikatı - Öz değerleriyle birlikte.
ANASAYFA SİTEDE ARA FOTO GALERİ VİDEOLAR ANKETLER SİTENE EKLE SORU SORUN? İLETİŞİM

GALERİ

ANKET

Yeni web sitemizi nasıl buldunuz?





Tüm Anketler

SİTEDE ARA


Gelişmiş Arama

SİTEMİZE ZİYARETLER!

 
Bugün Tekil2743 
Bugün Çoğul5363 
Toplam Tekil 6082212 
Toplam Çoğul9273581 
Ip 5.2.81.1

REKLAM

 

DESTEK

Mürşid-i kâmil yok mu diyenlere cevap ?

Mürşid-i kâmil yok mu diyenlere cevap ?

Tarih 18 Temmuz 2011, 16:08 Editör

Mürşid-i kâmil yok mu diyenlere cevaben kısaca aşağıdaki yazıyı okuyabilirsiniz...

Sual: (Günümüzde evliya, mürşid-i kâmil, dergâh, tarikat yoktur. Bunun için emîrlik sisteminden bahsedilemez. Durum böyle olunca, dinî anlamda, kimse kimsenin emîri değildir) deniyor. Dünya evliya zatlardan mahrum mudur? Böyle nasıl söylenebiliyor? Evliya olmayan, evliyayı bilebilir mi?

CEVAP

(Günümüzde evliya, mürşid-i kâmil yok) demek, hattâ mürşid olarak bilinen zatlara, mürşid değil demek çok yanlıştır. Dünya evliya zatlardan boş değildir. Belki azdır, hattâ çok azdır, ama mutlaka vardır. Yok demek, akıldan veya ilimden noksanlık alametidir. Din kitaplarında birler, üçler, yediler, kırklar, beş yüzler gibi adlandırılan Evliya zatlardan bahsedilir. Ebdal denilen evliya her zaman bulunur. Üç hadis-i şerif meali şöyledir:

(40 kişi olan ebdallerin bereketiyle düşmana galip gelir, beladan kurtulursunuz.) [İ. Asakir]
(Her asırda salih zatlar vardır. Bunlar 500 kişi olup kırkı ebdaldir.)
[Ebu Nuaym]

(Yeryüzünde her zaman [ebdallerden] kırk kişi bulunur. Her biri İbrahim aleyhisselam gibi bereketlidir. Bunların bereketiyle yağmur yağar.) [Taberani]

Peygamber efendimiz böyle buyururken hâşâ o nasıl yalanlanabilir?

Bu evliya zatları herkesin tanıması elbette zordur. Âlimlerimiz, (Allahü teâlâ, rızasını taatte, gazabını günahlarda, orta namazı beş vakit namazda, evliyasını halk arasında, Kadir gecesini Ramazan ayı içinde gizlemiştir) buyuruyor. Zaten ben evliyayım diyen, veli değildir. Evliya zatlar, kendilerini gizler. Bunun için evliyayı tanımak zordur. Ayrıca her asırda gelen büyük müceddid âlim evliya zatlar da vardır. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Allahü teâlâ, her asırda dinini yenileyecek bir müceddid gönderir.) [Ebu Davud]
Müceddid zatları inkâr etmek daha kötüdür. Dini bid’atlerden temizleyen zatların geldiği nasıl inkâr edilebilir? Müceddid zatlar da mürşid-i kâmildir. Her zaman Ehl-i sünnet olan, doğru bir taife de [bir grup da] bulunur. Bunların başında mürşid-i kâmil bulunur. Bu taife kıyamete kadar devam eder. Bir hadis-i şerif meali şöyledir:

(Ümmetimden bir taife [grup], Allah’ın emriyle hak üzere hareket etmekte devam eder.) [Buhari]

Hak üzere olup da mürşidsiz bir taife, bir grup düşünülemez.

Mişkat-ül-mesabihdeki, (Ümmetim arasında, doğru yolda olanlar, her zaman bulunur. Onlara karşı çıkanlar, doğru yolda olan bu kimselere zarar veremez) hadis-i şerifi de gösteriyor ki, (Evliya yok, mürşidi-i kâmil yok, tarikat yok, emîr silsilesi yok) diyenler, mürşid-i kâmilin kıyamete kadar devam edecek olan grubuna asla zarar veremeyeceklerdir.

Dinimizin yayılması, her devirde farklı usullerle olmuştur. Eskiden tekke, dergâh olurdu. Tekke olmadan da bu iş yürütülür. Tekke yok, dergâh yok diye, mürşid-i kâmil yok demek ahmaklıktır. Mürşid-i kâmil, mutlaka bir tekkede, dergâhta oturan kimse değildir.

Mürşid-i kâmil, bütün sözleri, bütün işleri, İslamiyet’e uygun olan, İslâmiyet'i iyi bilen, derin Ehl-i sünnet âlimi demektir.
(S. Ebediyye)

İnsanların Allahü teâlânın rızasını, sevgisini kazanmalarına vasıta olan zata mürşid denir. (İ. Ahlakı)

Dünyada böyle insan yok demek ilmî değil, indî bir görüştür. Nefis, kimseye tâbi olmak, itaat etmek istemez. Emîrsiz yaşamak ister. Hâlbuki dinimizde emîrlik çok önemlidir. 2-3 kişi bile olsa, biri emîr tayin edilir ve o Emîr’e uyulur. Bunun için Hazret-i Ali de, (Zâlim veya fâsık olsa da, başınıza bir emîr tayin edin! Emîrsiz olmak şeytanla beraber olmaktır) buyuruyor.
Kaynak : Dinimizislam

Bu yazı 9413 defa okunmuştur.

Delicious  Facebook  FriendFeed  Twitter  Google  StubmleUpon  Digg  Netvibes  Reddit




Tasavvuf-Nakşibendilik

Tasavvufta Şatahat İbarelerinin Anlaşılması

Tasavvufta Şatahat İbarelerinin Anlaşılması Tasavvufi bazı kavram ve konuların farklı anlaşılmaları üzerine..

Fetö ve Cemaatler Meselesine Dair

Fetö ve Cemaatler Meselesine Dair Güzel ve geniş bir şekilde ele alınmış bilgilendirici bir yazı..

SEMERKAND KÖŞESİ

Söz ve Resim
Türlü türlü cefanın
Adını aşk koymuşlar.

Yunus Emre

BEŞİR DERNEĞİ

SÖZLÜK

(c) Web sitemizin Semerkand Şirketler Grubu gibi bir kuruluş ile resmi bir bağı kesinlikle yoktur, tamamen kişisel çabalarla kurulmuş bir web sitesidir. Ancak istifade edilmesi için yazı ve linklerini kaynak belirterek yayınlayıp, destek verdiğimizde olabilir. Ayrıca diğer kaynaklardan, ehli sünnet çizgisinde gördüğümüz çalışmaları kaynak göstererek sitemizde yayınlamaktayız. Niyetimiz, sayısız faydasını gördüğümüz, Kuran ve Sünnet esaslı bu yüce Nakşibendi yolunu insanların tanıması ve istifade etmesine vesile olabilmektir. Sitemizden emeğe saygı çerçevesinde kaynak göstererek her türlü alıntı yapılabilinir. www.NaksibendiTarikati.com
RSS Kaynağı | Yazar Girişi | Yazarlık Başvurusu

Alt Yapı: MyDesign - Dizayn ve Hosting: Ri-Mer Bilişim